Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych (pdf)
Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”)
Szkoła Podstawowa im. Arkadego Fiedlera w Czapurach pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w Szkole Podstawowej w Czapurach, jak również poinformować o przysługujących Państwu prawach z tym związanych.
- Administratorem danych osobowych jest Szkoła Podstawowa im. Arkadego Fiedlera w Czapurach ul. Poznańska 78, 61-160 Czapury, e-mail: sekretaria232@wp.pl.
- Funkcję Inspektora Ochrony Danych pełni: Pan Sebastian Łabowski, adres e-mail: inspektor@bezpieczne-dane.eu
- Dane będą przetwarzane w celu wypełniania zadań ustawowych lub statutowych Administratora danych osobowych, na podstawie przepisów obowiązującego prawa, bądź w innych przypadkach na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu określonym przy pozyskiwaniu przez Administratora danych osobowych przedmiotowej zgody.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach, o których mowa w punkcie 3 odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora tj. firmie informatycznej (NOMIS), firmie ubezpieczeniowej (PZU lub AXA), biurom podróży, Urzędowi Miejskiemu w Mosinie, na stronę www i BIP szkoły oraz innym podmiotom zgodnie ze Statutem Szkoły.
- Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą.
- Podanie danych osobowych ma charakter obowiązkowy, jeżeli podstawę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa.
- Podane dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
- Osobie, której dane osobowe dotyczą przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także przenoszenia danych w zakresie wynikającym z przepisów prawa.
- Osobie, której dane osobowe dotyczą przysługuje również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku przetwarzania odbywającego się na podstawie wyrażonej zgody na przetwarzanie danych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
- Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Załącznik do Zarządzenia Nr 8/2017/2018
Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Arkadego Fiedlera w Czapurach z dnia 2 kwietnia 2018 r.
Procedura obsługi i korzystania z monitoringu wizyjnego w Szkole Podstawowej im. Arkadego Fiedlera w Czapurach (pdf)
Podstawa prawna:
- Konwencja Praw Dziecka.
- Ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. 2017 poz. 2213).
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2016 poz. 922).
- Rozporządzenie MENiS z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. nr 6, poz. 69 z 2003 r. z późn. zm.).
Celem monitoringu jest:
- Zwiększenie bezpieczeństwa społeczności szkolnej oraz osób przebywających na terenie szkoły i placówki.
- Ograniczenie zachowań zagrażających zdrowiu, bezpieczeństwu uczniów.
- Wyjaśnianie sytuacji konfliktowych.
- Ustalanie sprawców czynów nagannych (bójki, zniszczenia mienia, kradzieże itp.) W szkole i jej otoczeniu.
- Ograniczanie dostępu do szkoły i jej terenu osób nieuprawnionych i niepożądanych.
- Zapewnienie bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki.
Zasady wykorzystania zapisów monitoringu wizyjnego:
- Szkoła Podstawowa w Czapurach posiada monitoring wizyjny wewnętrzny i zewnętrzny.
- Monitor i rejestrator znajduje się w gabinecie dyrektora szkoły.
- Zapisy z monitoringu będą wykorzystywane między innymi w sytuacjach:
- zagrażających bezpieczeństwu uczniów, nauczycieli, pracowników szkoły,
- niszczenia mienia szkoły,
- niszczenia urządzeń na przystanku,
- przywłaszczania,
- konfliktowych, np. bójek,
- podejrzenia o palenie papierosów i korzystanie z używek.
- Obrazy z monitoringu rejestrujące niepokojące sytuacje zapisywane są na trwałym nośniku informacji przez rejestrator i przechowywane do 7 dni.
- Pełny obraz z monitoringu przechowywany jest na dysku twardym przez minimum 7 dni.
- Zapis z monitoringu może zostać odtworzony rodzicom/opiekunom uczniów za zgodą dyrektora szkoły i w terminie ustalonym przez dyrektora szkoły lub wychowawcę/nauczyciela.
- Osoby obserwujące bieżące zapisy i osoby przeglądające zapisy zobowiązane są do nieujawniania danych zarejestrowanych przez monitoring.
- Nagrania mogą być udostępniane policji na pisemną prośbę w celu wyjaśnienia prowadzonej sprawy.
Zasady obowiązujące przy przekazywaniu pliku z materiałem archiwalnym upoważnionym organom:
- Przedstawiciel organów pisemnie kwituje odbiór materiału – protokół przekazania.
- W pokwitowaniu odbioru zaznacza znaki szczególne materiału: nr kamery – określenie miejsca zdarzenia nagranie z dn. – godzina, dzień, miesiąc, rok.
- Protokół przekazania przechowywany jest w gabinecie dyrektora.
- Do przegrywania materiału archiwalnego z rejestratora upoważniona jest osoba wskazana przez dyrektora.
- W przypadku zaistnienia niebezpiecznych sytuacji w godzinach nieobecności pracowników szkoły (np. godzinach wieczornych czy nocnych) działania wyjaśniające podejmowane są w miarę posiadanej wiedzy o zajściu.
- Zabrania się przebywania uczniów w pomieszczeniu, w którym znajdują się monitory i rejestratory.
- Nie odtwarza się nagrań w obecności uczniów.
Przepisy końcowe:
- Prawo do ustalenia bądź zmiany hasła dostępu ma dyrektor szkoły.
- W sprawach nie uregulowanych niniejszą procedurą ostateczną decyzję podejmuje dyrektor szkoły.
- Procedura może ulec zmianie w zależności od zaistniałej sytuacji.
- Obowiązujące zasady wykorzystania monitoringu wchodzą w życie z dniem 2.04.2018 r.