Podsumowanie projektu edukacyjny z języka angielskiego dla klasy I-VI – „Gifts of autumn”.

Ruszył szkolny DKF w Czapurach
15 grudnia 2015
Podsumowanie projektów edukacyjnych „Jabłkowo‑Marchewkowo” – „Gifts of Autumn”
15 stycznia 2016

Podsumowanie projektu edukacyjny z języka angielskiego dla klasy I-VI – „Gifts of autumn”.

Podsumowanie projektu edukacyjnego dla klasy I-VI

„Gifts of autumn”

  1. Uczniowie, beneficjenci projektu ocenili go dobrze, chętnie brali udział w proponowanych konkursach, wspierani byli przez nauczyciela i rodziców (szczególnie podczas wykonywania zadań takich jak robienie pizzy czy wypiek ciast). Poszczególne etapy realizacji projektu można było śledzić na platformie etwinning pod adresem: https://twinspace.etwinning.net/10195/home.
  2. Uczniowie z klas 1-3 wzięli udział w konkursie językowo-plastycznym na logo projektu, prace były bardzo ciekawe i dlatego Jury w składzie Karolina Bekalarek i Natalia Piotrowska, postanowiło nagrodzić wszystkich uczestników konkursu.
  3. W grupie starszej klas 4-6 powstały prezentacje na temat wartości odżywczych darów jesieni (gifes of autumn) takich jak owoce i warzywa. Ponadto uczniowie zaprezentowali w jaki sposób można przyrządzić zdrowe, domowe dania z owoców i warzyw np. przygotowali domowe pizze i efekty swojej pracy zaprezentowali w formie prezentacji lub filmów. Wyróżniono dwa filmy, autorstwa Adama Mielcarka i Daniela Szczepaniaka z klasy 5a. Część uczniów podjęła wyzwanie i upiekła ciasto z dyni lub marchewki, które okazało się bardzo smaczne. Kolejnym etapem było zaprezentowanie naszej szkoły partnerom projektu tj. szkołom z Litwy, Łotwy, Turcji, Rumunii, Estonii i Grecji. Nie udało się nawiązać dialogu online z powodu trudności technicznych, ale partnerzy projektu prezentowali filmy nie tylko o kulinarnych zdolnościach naszych uczniów, ale również o wizycie pszczelarza w Greckiej szkole, o pochodzeniu grzybów, smacznych darów jesieni, a także przesłano film z życzeniami świątecznymi i tradycjami.
  4. W dniu 8 grudnia nastąpiło podsumowanie projektu. Uczniowie śpiewali piosenki w j. angielskim np. „Vegetables are good for me” czy „ Fruit song”. W tym dniu uczniowie naszej szkoły przebrali się za owoce i warzywa. Młodsi uczniowie brali udział zabawach np. wyścigach rzędów, pracach plastycznych , a starsi uczniowie prezentowali na forum szkoły wykonane prezentacje i filmy. W każdej grupie wiekowej wybrano trzech uczniów, których stroje były najciekawsze.
Nagrody z udział w konkursie na logo projektu etwinning „Gifts of Autumn” otrzymali następujący uczniowie:
  1. Zosia Marczak, kl. 1a
  2. Maciej Łuczak, kl. 1b
  3. Marcel Wittych, kl. 1b
  4. Renata Dolata, kl. 1b
  5. Oliwia Grzegorz, kl. 1b
  6. Zuzia Łakoma, kl. 2a
  7. Ania Gronek, kl. 2a
  8. Wiktoria Wawrzyniak, kl. 2a
  9. Maja Jarosińska, kl. 2b
  10. Olga Plenzler, kl. 2b
  11. Zuzia Stefaniak, kl. 2b
  12. Sandra Marciniak, kl. 2b
Nagrody za najciekawsze filmy i prezentacje otrzymali:
  1. Adam Mielcarek, kl. 5a (film jak przygotować pizzę w j. angielskim)
  2. Daniel Szczepaniak, kl. 5a (film jak przygotować pizzę w j. angielskim)
  3. W projekcie zastosowano m.in. następujące treści nauczania języka obcego nowożytnego (j.angielski):
Uczeń:
  • recytuje wierszyki i rymowanki, śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego (kl. 1)
  • wie, że ludzie posługują się różnymi językami i aby się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka (motywacja do nauki języka obcego) (kl. 2-3)
  • zna żywienie (artykuły spożywcze, posiłki) (kl. 4-6)
  • współdziała w grupie, np. w lekcyjnych i pozalekcyjnych językowych pracach projektowych (kl. 4-6)
  • korzysta ze źródeł informacji w języku obcym (np. z encyklopedii, mediów) również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych (kl. 4-6)
  • posiada świadomość językową (np. podobieństw i różnic między językami) (kl. 4-6)

20151023_082421 (Copy)

5. Najwięcej entuzjazmu i chęci działania uczniowie wykazali przy zadaniach kulinarnych. Wskazuje to na duży potencjał w tej tematyce, a także na świadomość zdrowego odżywiania się. Projekt stał się ciekawą alternatywą dla komercjalizacji jedzenia typu Fast food, promował nowe spojrzenie na jakość odżywania się i spożywania posiłków (slow food).

 

Karolina Bekalarek, Czapury, 14 grudnia 2015